09.02.2022
Я досліджую світ
Тема"Людина - частина природи і суспільства"
Бесіда про правила поведінки в природі.
— Чи завжди людина з розумінням ставиться до природи? Дуже часто люди наносять природі маленькі і великі рани. Деякі з них природа так і не зможе залікувати, а деякі обертаються непоправною шкодою для самої людини.
— Чи дотримуєтесь ви правил поведінки у природі, гуляючи в парку або лісі? (Не можна ламати гілки дерев і кущів, зривати квіти, ловити метеликів і жуків, убивати жаб і птахів, чіпати руками яєчка в гнізді пташки, розпалювати вогнище в лісі, не смітити.)
— Звичайно, зламана гілочка або одна зірвана квітка — це зовсім мала ранка для природи. Виросте на дереві ще одна гілочка, залишиться в полі ще одна квіточка. А тепер подумайте, якби всі учні нашого класу зламали лише по одній гілочці, скільки б їх було? А якби кожен з нас зірвав лише одну квіточку? А по три? Чи була б ця ранка маленькою для природи?
— Кожна квіточка в природі залишає після себе насіння, з якого потім виросте нова рослинка. Чи залишаться у лузі квіти, якщо ми будемо збирати їх оберемками?
— Що станеться з річкою, якщо кожний відпочиваючий буде залишати після себе сміття?
— Наносить людство природі і великі непоправні рани. Дуже часто, щоб побудувати нове місто або прокласти дорогу, доводиться знищувати ліси. Вирубують дерева заради деревини, якої людям потрібно дуже багато. Тому з кожним роком на Землі залишається все менше лісів.
Проте все більше забруднюються повітря й вода. Із заводів та фабрик дим і пил потрапляють у повітря, а в річки й ставки — стічні води з різними шкідливими речовинами.
Через те, що лісів стає менше, а повітря й вода забруднюються, страждають багато рослин і тварин, а також і самі люди.
Людина — розумна істота. Вона вміє розмовляти, мислити, працювати. Людина розуміє, що добре, а що погано, де добро, а де зло, має певні обов’язки. Людина може мріяти й творити.
Хто тебе навчив розмовляти, малювати, читати, одягатися та ще багато чого?
Лише в оточенні інших людей — у суспільстві — дитина може стати справжньою людиною. У родині, дитячому садку, школі дитину виховують і навчають. Людина — частина суспільства.
Людина є частиною природи і суспільства.
Обговори вчинки дітей, які гідні справжньої людини. Наведи власні приклади таких дій.
Робота за підручником (ст.94-95)
Робота у зошиті (ст.50-52)
Українська мова
Урок в ZOOM на платформі Єдина школа
Математика
Урок в ZOOM на платформі Єдина школа
Літературне читання
Тема:"Зацвіла верба-настала весна.Ліна Костенко"Вербові сережки","Берізки по коліна у воді".Робота з картиною.(с.107-108)
1.Ліна Костенко. Біографія
19 березня — день, коли прилітають лелеки. Мабуть, саме вони в родину Костенків принесли немовля — маленьку дівчинку, яка згодом стала Ліною Костенко. Батьки майбутньої поетеси — високоосвічені порядні люди — учителювали. З ранніх літ прищеплювали дитині високі моральні, етичні та естетичні смаки, подавали літературні, фольклорні та історичні взірці для наслідування. На все життя Ліна перед собою мала приклад батька — Василя Костенка, поліглота-самородка (він знав 12 мов), педагога від Бога, який за потреби міг на найвищому рівні викладати всі предмети в школі.
Раннє дитинство Ліни минало «над берегами вічної ріки» — понад Дніпром. Коли дівчинці минуло 6 років, родина перебралась до Києва. Тут дівчинка закінчила середню школу, навчалася в педагогічному інституті. Згодом вступила до Московського літературного інституту імені М. Горького, який закінчила з відзнакою.
Ліна Костенко була однією з перших і найпримітніших у плеяді молодих українських поетів, що виступили на межі ХХ століття. У її літературному доробку: вірші, поеми, романи, переклади, кіносценарії.
Вона має багато відзнак.
Почесний професор Національного університету «Києво-Могилянська академія».
Почесний доктор Львівського національного університету.
Почесний доктор Чернівецького національного університету (2002).
Лауреат Державної премії ім. Тараса Шевченка (1987, за роман «Маруся Чурай» і збірку «Неповторність»).
Лауреат Міжнародної літературно-мистецької премії ім. О. Теліги (2000).
2015 року мала планета Сонячної системи № 290127 отримала назву Ліна Костенко.
Нагороджена Почесною відзнакою Президента України (1992) і Орденом князя Ярослава Мудрого V ступеня (березень 2000).
Відзнака «Золотий письменник України», 2012
У листопаді 2013 року УГКЦ нагородила Ліну Костенко, Редлиха Шимона та Зеновію Кушпету третьою щорічною відзнакою імені блаженного священномученика Омеляна Ковча.
— Про Ліну Костенко всім є що сказати. Усім, хто просто читав її вірші та поеми, хто має душу й має совість.
Тепер, ознайомившись із життям поетеси, ми перейдемо до її поезії. Кожен поет присвячує вірші настанню натхненної та дивовижної пори роки — весни. Віршами про весну Ліни Костенко можна лише захоплюватись.
2.Робота зі словами.
— Прочитайте правильно слово.
Сережки
— Поясніть значення цього слова
3.Опрацювання вірша Ліни Костенко «Вербові сережки» (с. 107).
Читання вірша учнями.
Вправа «Читацьке колесо».
— Про які сережки йдеться у вірші?
— Відшукайте ті рядки, які слід читати тихо. Чому? Прочитайте їх.
— Назвіть пари римованих слів.
Вправа «Біном фантазії».
— Уявіть картину, яку поетеса описала у вірші. Що в ній казкового?
4.Робота зі словами.
— Прочитайте правильно слова.
Переярки, узліски
— Поясніть значення цих слів.
Вправа «Передбачення» (за заголовком та ілюстрацією).
— Прочитайте заголовок. Як ви гадаєте, про що може йтися у вірші?
5. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Берізки по коліна у воді» (с. 107).
Читання вірша учнями.
Вправа «Читацьке колесо».
— Чому берізки стоять по коліна у воді?
— Яке порівняння використовує поетеса для опису гусей?
— Якими словами письменниця передає тишу? З якою інтонацією краще читати ці речення?
— До яких почуттів спонукає вас описана у вірші картина?
— Підготуйтеся до виразного читання вірша.
Виразне читання вірша
6. Закріплення вивченого матеріалу
1)Література в колі мистецтва.
— Розгляньте картину Костянтина Степанюка «Повінь». Яку пору року зобразив художник?
— Яке весняне явище привернуло його увагу? Що на картині нагадує дзеркало?
— Як показано, що воді немає ані кінця, ані краю?
2)Робота над прислів’ями.
— Поясніть значення прислів’їв.
Зацвіла верба — настала весна.
Коли квітень з водою, тоді травень з травою.
7.Домашнє завдання (за вибором)
Виразне читання віршів Ліни Костенко «Вербові сережки» та «Берізки по коліна у воді» (с. 107).
Виразне читання (або вивчення напам’ять одного із віршів) віршів Ліни Костенко «Вербові сережки» та «Берізки по коліна у воді» (с. 107). Виконання ілюстрації до творів.
Немає коментарів:
Дописати коментар