вівторок, 8 лютого 2022 р.

 09.02.2022

Я досліджую світ

Тема"Людина - частина природи і суспільства"




Бесіда про правила поведінки в природі.

— Чи завжди людина з розумінням ставиться до природи? Дуже часто люди наносять природі маленькі і великі рани. Деякі з них природа так і не зможе залікувати, а деякі обертаються непоправною шкодою для самої людини.

— Чи дотримуєтесь ви правил поведінки у природі, гуляючи в парку або лісі? (Не можна ламати гілки дерев і кущів, зривати квіти, ловити метеликів і жуків, убивати жаб і птахів, чіпати руками яєчка в гнізді пташки,  розпалювати вогнище в лісі, не смітити.)

— Звичайно, зламана гілочка або одна зірвана квітка — це зовсім мала ранка для природи. Виросте на дереві ще одна гілочка, залишиться в полі ще одна квіточка. А тепер подумайте, якби всі учні нашого класу зламали лише по одній гілочці, скільки б їх було? А якби кожен з нас зірвав лише одну квіточку? А по три? Чи була б ця ранка маленькою для природи?

— Кожна квіточка в природі залишає після себе насіння, з якого потім виросте нова рослинка. Чи залишаться у лузі квіти, якщо ми будемо збирати їх оберемками?

— Що станеться з річкою, якщо кожний відпочиваючий буде залишати після себе сміття?

— Наносить людство природі і великі непоправні рани. Дуже часто, щоб побудувати нове місто або прокласти дорогу, доводиться знищувати ліси. Вирубують дерева заради деревини, якої людям потрібно дуже багато. Тому з кожним роком на Землі залишається все менше лісів.

Проте все більше забруднюються повітря й вода. Із заводів та фабрик дим і пил потрапляють у повітря, а в річки й ставки — стічні води з різними шкідливими речовинами.

Через те, що лісів стає менше, а повітря й вода забруднюються, страждають багато рослин і тварин, а також і самі люди.

Людина — розумна істота. Вона вміє розмовляти, мислити, працювати. Людина розуміє, що добре, а що погано, де добро, а де зло, має певні обов’язки. Людина може мріяти й творити.

Хто тебе навчив розмовляти, малювати, читати, одягатися та ще багато чого?

Лише в оточенні інших людей — у суспільстві — дитина може стати справжньою людиною. У родині, дитячому садку, школі дитину виховують і навчають. Людина — частина суспільства.

Людина є частиною природи і суспільства.

Обговори вчинки дітей, які гідні справжньої людини. Наведи власні приклади таких дій.


Робота за підручником (ст.94-95)

Робота у зошиті (ст.50-52)

Українська мова

Урок в ZOOM на платформі Єдина школа

Математика

Урок в ZOOM на платформі Єдина школа


Літературне читання

Тема:"Зацвіла верба-настала весна.Ліна Костенко"Вербові сережки","Берізки по коліна у воді".Робота з картиною.(с.107-108)

1.Ліна Костенко. Біографія


19 березня — день, коли прилітають лелеки. Мабуть, саме вони в родину Костенків принесли немовля — маленьку дівчинку, яка згодом стала Ліною Костенко. Батьки майбутньої поетеси — високоосвічені порядні люди — учителювали. З ранніх літ прищеплювали дитині високі моральні, етичні та естетичні смаки, подавали літературні, фольклорні та історичні взірці для наслідування. На все життя Ліна перед собою мала приклад батька — Василя Костенка, поліглота-самородка (він знав 12 мов), педагога від Бога, який за потреби міг на найвищому рівні викладати всі предмети в школі.

Раннє дитинство Ліни минало «над берегами вічної ріки» — понад Дніпром. Коли дівчинці минуло 6 років, родина перебралась до Києва. Тут дівчинка закінчила середню школу, навчалася в педагогічному інституті. Згодом вступила до Московського літературного інституту імені М. Горького, який закінчила з відзнакою.

Ліна Костенко була однією з перших і найпримітніших у плеяді молодих українських поетів, що виступили на межі ХХ століття. У її літературному доробку: вірші, поеми, романи, переклади, кіносценарії.

Вона має багато відзнак.

Почесний професор Національного університету «Києво-Могилянська академія».

Почесний доктор Львівського національного університету.

Почесний доктор Чернівецького національного університету (2002).

Лауреат Державної премії ім. Тараса Шевченка (1987, за роман «Маруся Чурай» і збірку «Неповторність»).

Лауреат Міжнародної літературно-мистецької премії ім. О. Теліги (2000).

2015 року мала планета Сонячної системи № 290127 отримала назву Ліна Костенко.

Нагороджена Почесною відзнакою Президента України (1992) і Орденом князя Ярослава Мудрого  V ступеня (березень 2000).

Відзнака «Золотий письменник України», 2012

У листопаді 2013 року УГКЦ нагородила Ліну Костенко, Редлиха Шимона та Зеновію Кушпету  третьою щорічною відзнакою імені блаженного священномученика Омеляна Ковча.

— Про Ліну Костенко всім є що сказати. Усім, хто просто читав її вірші та поеми, хто має душу й має совість.

Тепер, ознайомившись із життям поетеси, ми перейдемо до її поезії. Кожен поет присвячує вірші настанню натхненної та дивовижної пори роки — весни. Віршами про весну Ліни Костенко можна лише захоплюватись.

2.Робота зі словами.

— Прочитайте правильно слово.

Сережки

— Поясніть значення цього слова

3.Опрацювання вірша Ліни Костенко «Вербові сережки» (с. 107).

Читання вірша учнями.

Вправа «Читацьке колесо».

— Про які сережки йдеться у вірші?

— Відшукайте ті рядки, які слід читати тихо. Чому? Прочитайте їх.

— Назвіть пари римованих слів.

Вправа «Біном фантазії».

— Уявіть картину, яку поетеса описала у вірші. Що в ній казкового?

4.Робота зі словами.

— Прочитайте правильно слова.

Переярки, узліски

— Поясніть значення цих слів.

Вправа «Передбачення» (за заголовком та ілюстрацією).

— Прочитайте заголовок. Як ви гадаєте, про що може йтися у вірші?

5. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Берізки по коліна у воді» (с. 107).

Читання вірша учнями.

Вправа «Читацьке колесо».

— Чому берізки стоять по коліна у воді?

— Яке порівняння використовує поетеса для опису гусей?

— Якими словами письменниця передає тишу? З якою інтонацією краще читати ці речення?

— До яких почуттів спонукає вас описана у вірші картина?

— Підготуйтеся до виразного читання вірша.

 Виразне читання вірша

6. Закріплення вивченого матеріалу

 1)Література в колі мистецтва.


— Розгляньте картину Костянтина Степанюка «Повінь». Яку пору року зобразив художник?

— Яке весняне явище привернуло його увагу? Що на картині нагадує дзеркало?

— Як показано, що воді немає ані кінця, ані краю?

2)Робота над прислів’ями.

— Поясніть значення прислів’їв.

Зацвіла верба — настала весна.

Коли квітень з водою, тоді травень з травою.

7.Домашнє завдання (за вибором)

Виразне читання віршів Ліни Костенко «Вербові сережки» та «Берізки по коліна у воді» (с. 107).

 Виразне читання (або вивчення напам’ять одного із віршів) віршів Ліни Костенко «Вербові сережки» та «Берізки по коліна у воді» (с. 107). Виконання ілюстрації до творів.



Фізична культура
Тема:"Організовуючі вправи.Фізичні вправи для формування правильної постави і профілактики плоскостопості. Різновиди ходьби та бігу. Рухлива гра."






Немає коментарів:

Дописати коментар

10 травня Фізична культура Тема:" Бесіда з ТБ № 36.44 Загальнорозвивальні вправи для формування правильної постави. Згинання та розгина...