середа, 18 березня 2020 р.

18 березня


Навчання грамоти Закріплення звукового значення  вивчених букв. Розповідь про Тараса Шевченка та Лесю Українку. Опрацювання текстів «Тарас Григорович Шевченко», «Леся Українка»
Щоб хороший настрій мати,
Треба всім його бажати.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Здрастуйте ріки, озера, моря!
Доброго ранку, вся наша земля
 Щоденні новини
-Який зараз місяць, день, число?
-Яка пора року?
 Інтелектуальна розминка.
- Який сьогодні день?
- Назвіть сусідів середи.
- Назвіть в слові середа голосні та приголосні звуки.
- Яке сьогодні число? Назвіть сусідів цього числа
- Тема уроку  «Тарас Шевченко та Леся Українка»
- Коли і де вам доводилося чути ці імена? 
 Робота за Букварем (ст. 55)
Кого ви бачите на портреті?
У кожного народу є великі поети, яких знають усі: і дорослі, і малі діти. Для українського народу таким поетом є Т.Г.Шевченко. Його ще називають Великим Кобзарем, бо свою найкращу книгу він назвав «Кобзар».
-Читання тексту 
Прослуховування аудіофрагменту  Т.Шевченко «Тече вода з-під явора» 
Гра «Бджілка». Самостійне напівголосне читання тексту.
- Хто такий Тарас Шевченко?
- Про що він писав в своїх творах?
- До чого поет виявив хист?
 Повідомлення вчителя про Лесю Українку 
— Леся Українка — літературне ім’я (псевдонім) Лариси Петрівни Косач. Її мати — відома письменниця Олена Пчілка. Маленька Леся була така ж, як і ви. Вона любила бігати лісами й луками, плела віночки, співала пісні, заслуховувалась казками й переказами. Леся ще з дитинства була старанною і здібною дитиною. Вона знала понад десять іноземних мов, любила музику, грала на фортепіано, виявляла інтерес до малювання.
Літературну діяльність Леся почала рано. У 9 років написала перший вірш «Надія».  Коли  дівчині  було  13  років  з’явився  її  перший  друкований  вірш «Конвалія». Мати, відсилаючи вірші тринадцятирічної доньки до друку, підписувала їх псевдонімом «Леся Українка», (здрібніле ім’я «Леся», бо дівчинка ще  була  малою,  а  «Українка»   значить,  дівчина  з  України).  Олена  Пчілка назавжди поєднала долю Лесі з долею України.
Творчість Лесі Українки цікава і різноманітна. Багато її віршів присвячено дітям і створено для дітей.
  Опрацювання тексту «Леся Українка» (ст.55).
1)  Читання тексту .
2) Розвиток зв′язного мовлення . Гра «Повна відповідь»
— Кого ви бачите на портреті?
— Хто така Леся Українка?
3)  Читання тексту учнями «ланцюжком».
—У скільки років навчилася читати Леся?
4)  Вибіркове читання.
— Знайдіть слова, написані з великої букви. Поясніть їх написання.
— Якою дівчинкою була Леся?
— Що писала Леся Українка для дітей і дорослих?
5)  Гра «Читає Незнайко».
  Читаємо речення,  навмисно  замінюючи  в  ньому  слова. Потрібно  відшукати речення і прочитати його без «помилки».
У дитинстві Леся була дуже веселою (жвавою) і допитливою дівчинкою.
У три (чотири) роки вже добре читала.
Написала для дітей і дорослих багато оповідань (віршів) та казок.
6) Прослуховування аудіофрагменту Л.Українки «Вишеньки» 
2)  Словникова робота.
Ваблять —  манять,  приманюють,  принаджують,  викликають  бажання, потяг.
 Бесіда за змістом прочитаного.
- Якого кольору вишеньки у вірші?
- Де вони виросли?
- Чому вишеньки доспіли?
Навчання грамоти(українська мова)
Прописи сторінка 48( закріплення вмінь писати вивчені букви)
Математика

Додавання десятків до двоцифрових чисел
1.     Математичний диктант
Запишіть числа: шістнадцять, одинадцять, чотирнадцять, сімнадцять, двадцять сім, п’ятдесят сім, дев’яносто шість, сорок три.
У кожному числі підкресліть однією рискою одиниці, двома рисками – десятки.
Запишіть усі числа, що містять 5 десятків.
Запишіть усі числа, що містять 5 одиниць.
Запишіть числа сьомого десятка.
Обчисліть різницю чисел 40і1, 67і7, 54і3.
2.     Робота з підручником. Усно №1,2.  Письмово №3, 5. Задачу №4 – з поясненням. Виконати практичну роботу.
3.     Робота у зошиті.  Виконати всі завдання зі сторінки 25.
4.     Самостійна робота.
Збільшити на 20 кожне з чисел: 15, 25, 75, 45, 55, 35, 65.
5.     Логічна задача.
Сьогодні середа, дощить. Синоптики пообіцяли через тиждень теплий сонячний день. Який це буде день тижня? А через 3 дні знову дощитиме. Який це буде день тижня?

Я досліджую світ

Коли гаджет заважає

- Ми живемо в сучасному світі, де нас оточує електроніка. І сучасній людині важко уявити своє життя без телефона чи ноутбука. Напевно, колись ми задумувались: чи є від них шкода чи користь?Одна частина дорослих каже, що це реальне зло (з яким, правда, не можливо впоратися, але яке треба обмежувати), інша – що це реальне добро, якщо правильно до них ставитися. Так хто ж з них правий. Давайте розберемося.

– Гаджет - це технічний засіб, який винайшла людина для того, щоб покращити своє життя: можна шукати щось в інтернеті, переглядати мультфільми. Але є і небезпека.
 9 причин, чому гаджети небезпечні.
1. Порушення нормального розвитку. Дитячий лікар Кріс Роуен радить батькам не дозволяти користуватися портативними пристроями дітям до 12 років, бо вони негативно впливають на розвиток дитини.
2.  Порушення сну. За даними  дослідників  інституту Центр вивчення світла, підсвічування екрану впродовж двох годин призводить до зниження вироблення мелатоніну.  В результаті порушення сну, – дитині треба  більше часу, щоб заснути, сон стає неспокійним.
3. Зниження росту мозку. Вченими доведено, що мозок малюків стрімко росте до 2-х років і продовжує рости до 21 року. Часте сидіння за планшетом призводить до зниження впливу на дитину подразників зовнішнього середовища, які допомагають розвиватися головному мозку. В результаті діти отримують дефіцит уваги, мають когнітивні затримки і порушення в навчанні.
4.  Підвищена агресія. А також підвищення імпульсивності, нездатність самостійно регулювати свій стан, тобто часті істерики – це «друзі» планшета.
5. Залежність. Так само, як і дорослі, діти з легкістю можуть призвичаїтися до електронних іграшок.
6. Психічні захворювання. У Канаді кожна шоста дитина має діагноз психічного захворювання, для лікування якого потрібні небезпечні психотропні препарати. Навіть у найменших користувачів гаджетами розвивається занепокоєння, депресія, синдром дефіциту уваги і біполярний розлад.
7. Порушення центральної нервової системи. Давно відомо, що електромагнітне випромінювання від сучасних пристроїв негативно впливає на центральну нервову систему, що загрожує не лише розсіяною увагою, а й зниженням коефіцієнта розвитку інтелекту.
8. Соціальне значення. Дітям, які проводять весь свій час за планшетами і смартфонами, важко спілкуватися з однолітками і дорослими в «реальному» житті, знаходити спільні інтереси з однолітками.
9. Активний спосіб життя. Також важливо пам’ятати, що планшет у руках дитини загрожує не лише серйозними відхиленнями у розвитку та захворюваннями, а й ніколи не замінить йому рухливих ігор на свіжому повітрі. Щоб малюк розвивався і ріс здоровим, йому необхідне активне дозвілля, прогулянки та спілкування з однолітками.
 5. Робота з підручником. с. 38
 - Давайте розглянемо малюнок.
- Хто на ньому зображений? (хлопчик з телефоном і діти, які прийшли його привітати.)
- Що запропонували  Артему діти? (погратись в іграшки, з’їсти торт)
- А що робив у цей час хлопчик? ( грався телефоном).
- Що пропустив Артем?
- Коли і для чого потрібний телефон?
- А коли він зайвий?
- Чому гаджети не можуть замінити гру з друзями, прогулянку, спілкування з родиною?

Цікаво знати
Перший у світі мобільний телефон з’явився З квітня 1973 року. Його винахідник – Мартін Купер. Коли він вирішив на вулиці поговорити по телефону, перехожі дуже дивувалися і не розуміли, що відбувається.  
5. Складання правил користування гаджетами :
1. Дивися тільки спеціальні дитячі передачі.
2. Тривалість безперервного перегляду не повинна перевищувати 45 хвилин.
3. Тривалість роботи за комп’ютером для дітей початкових класів не повинна перевищувати 30-40 хвилин.
4. Не слухай плеєр на вулиці, в транспорті та інших громадських місцях.
5. Удома слухай музику без навушників.
6. Використовуй великі навушники-“лопухи”, вони менш шкідливі, ніж навушники-“краплі”.
7. Слідкуй за своєю поставою, правильно сиди за столом.
Надмірне захоплення гаджетами шкідливе для здоров’я.
1. У чому полягають переваги користування електронними засобами?
2. Як убезпечити себе від шкідливого впливу комп’ютерних ігор?
3. Які поради щодо перегляду телепередач та користування комп’ютером ти можеш запропонувати?
4. Як ти користуєшся вдома сучасними гаджетами?
Уяви, що ти прокидаєшся зранку, а у світі зникли усі телевізори, комп’ютери, планшети, мобільні телефони. Чим ти їх заміниш?
Незважаючи на те, що сучасні гаджети значно полегшують твоє життя, не варто забувати, що у світі є речі, набагато важливіші.

5.Гра «Так чи ні»
-         цілий день грає в ігри на телефоні
-         проводить вільний час із сім’єю на свіжому повітрі
-         відправляє смс на уроці
-         знаходить цікаву інформацію в інтернеті
-         гратися телефоном з ранку і до вечора
– Отже, зробимо висновок: завжди виконуй правила  користування гаджетами.















Немає коментарів:

Дописати коментар

 22 травня Математика ЯДС Правила дорожнього руху для дітей. Перехід дороги.